TALIS сауалнамасы » №22 орта мектеп. Талдықорған
Жетісу облысы білім басқармасының
Талдықорған қаласы бойынша білім бөлімі
мемлекеттік мекемесінің
"Еңбек ауылындағы мектепке дейінгі шағын орталығы бар №22 орта мектеп"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(7282) 40-14-54
Нашар көрушілер
нұсқасы
08
апрель
2021

TALIS сауалнамасы

Талдықорған  қаласы «Еңбек ауылындағы  мектепке  дейінгі   шағын  орталығы  бар №22 орта   мектеп» коммуналдық  мемлекеттік мекемесі

2018-2019  оқу  жылында педагогикалқ  ұжымнан   алынған TALIS сауалнамасының рефлексивті   есебі

 Алматы облысы, Талдықорған  қаласы, Еңбек   ауылында орналасқан2014 жылы 14 қарашада жаңа типті N22 орта мектеп болып жаңа ғимаратқа  көшірілген. 


     Мектеп 360 орынға арналып салынған, жаңа типті мектеп. Бүгінгі таңда       мектепте 427 оқушы дәріс  алады. 

24 сынып комплектісі бар. Оқыту тілі-қазақша. Мектепке  дейінгі       80 орындық  шағын  орталығы бар. 


  

  Жалпы мектепке және педагогикалық ұжымға қысқа сипаттама жасай келе, төмендегі   мәліметтерді  ұсынамын.

Мектеп  оқушылары   туралы статистикалық деректер           

 Кесте№1

Сыныптар

Мектеп алды  даярлық

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Барлығы

Жалпы саны

46

35

62

63

54

41

27

33

39

42

14

18

473

Мектеп оқушылары туралы №1 кестені  беру себебім мектептегі оқушылардың сыныптарға  топтастырылуы мен сыныптар  бойынша оқушылардың жалпы санын көрсеткім келді.


Педагогикалық кадрлардың білімі  бойынша сандық, сапалық құрамы


Кесте №2Диаграмма №1

Мектеп

атауы

Оқу  жылы

Барлық мұғалім саны

Жоғары  білімді


 

 Арнаулы  орта  білімді


№22 орта мектеп

мемлекеттік  мекемесі

2018-2019

оқу жылы

54

50

4



100 %


92,5%


7,5%



№2 кесте мен №1 диаграмманы беру себебіммектептегі педагогикалық кадрдың білімдері   бойынша  сапалық құрамын көрсеттім. Барлығы 54 мұғалім,   жоғары  білімдісі – 50 мұғалім, 92,5%;   арнаулы  орта   білімдісі-4 мұғалім, 7,5% құрайды.

Педагог мамандардың  біліктіктілігі  бойынша   сандық және сапалық  құрамы

Кесте№3

Барлығы

Білім беру ісінің Құрметті  қызметкері

Білім беру ісінің үздігі

«Ұлағатты ұстаз»  төс белгісінің  иегері

Жоғары  санатты

Бірінші  санатты

Екінші  санатты

Санаты жоқ

54

-

-

2

10

12

16

16

№3 кестені беру себебім, педагогикалық ұжымның біліктілік деңгейі сапа жағынан талапқа сай  екендігін екендігін көрсеттім. 

Мектептегі «LESSON STUDU. Зерттеу  сабағын» жүргізу  мақсатында педагогикалық  ұжымнан TALIS халықаралық зерттеу сауалнамасын алуды жоспарлап, ерікті топ құрылды. Ерікті жұмыс тобына осы сауалнаманың  шынайы, нақты алынып, мектептің дамуындағы сәтті  және   сәтсіз жақтарын анықтау екендігін түсіндірдім.  Курсалды сауалнаманы бастар алдында әріптестеріме түсіндірме жұмысын жүргіздім.  Оның дәлелі ретінде №1 жұмыс тобының фотосын қойдым.





   Сауалнамаларды алуда 6 адамнан құрылған ерікті топ мүшелері: 

1.Р.М.Ақшолақова-мектеп  директоры

2. Ж.Шаекенова- директордың әдістемелік ісі жөніндегі орынбасары       

3. С.Кенжеханова, Д.Медетбекова-мектеп психологтері

4. А.Шарипханова, Г.Байтарова- мектептің  әлеуметтік педагогтері

5. А.Садбаева, А.Сандыбаева - сынып       жетекшілер. 


                                            Фото №1

 

Бұл топты құрудағы мақсатым, алынатын сауалнамаға мектеп ұжымына сауалнамаға шынайы, нақты жауап беруде түсіндірме жұмыстарын жүргізу. Осы топ сауалнаманы алуда, өңдеуде үлкен көмек көрсетті. Сауалнаманың қорытындысы алдымен осы топта талқыланып, топ мүшелерінің қатысуымен өңделді, алынған нәтижелер бойынша құпиялық сақталды.


TALIS сауалнамасына педагогикалық ұжымның 98% қатысты, оның ішінде әйел -38 мұғалім, ерлер -14 мұғалім. Кәсіби біліктілікті арттыру курсына кетуіне  байланысты 2 мұғалім қатыспады.


                                      Фото №2                                               Фото №3             

  


Сауалнамаға  қатысқан мұғалімдердің  жас  ерекшелігіне қарай топтастырсақ,

                                                                                                                                                                  Кесте №4

25 жас

25-29 жас

30-39 жас

40-49 жас

50-59 жас

3 мұғалім

1 мұғалім

20 мұғалім

6 мұғалім

9 мұғалім

 Ал 13 мұғалім 5 жасқа дейінгі жас мамандар. №4 кестені беру себебім, педагогикалық ұжымның   құрамының 79,6% жас және орта жастағы мұғалімдер болғандықтан өзгеруге бейімділіктің басымдығын көрсеттім. Ұжымдағы  барлық  мұғалім   жұмыспен және  тұрақты  жұмыспен   толық  қамтылған.

Педагогикалық  ұжымның   педагогикалық еңбек  өтілі бойынша  төмендегі  кестені   ұсынамын.

                                                                                                                                                                                     Кесте №5

Бірінші жыл

1-2 жыл

3-5 жыл

6-10 жыл

11-15 жыл

16-20 жыл

20-дан артық

8

5

7

10

8

4

12

Ал мектептегі  ұжымның   тұрақтылығын көрсету  мақсатында төмендегі  кестені  ұсындым.

                                                                                                                                                                                     Кесте №6

Бірінші жыл

1-2 жыл

3-5 жыл

6-10 жыл

11-15 жыл

16-20 жыл

20-дан артық

13

12

12

4

8

1

3

№5,6 кестені беру   себебім, мектептегі педагог мамандардың педагогикалық еңбек өтілі мен осы  мектептегі  еңбек   өтілі бойынша сандық деректерді   көрсеттім. Яғни мектептегі 54 мұғалімінің  54-і   қазақ тілінде дәріс  береді. Ал еңбек өтілі бойынша: 3 жылдан кем-13, 3-5 жыл аралығында-7, 6-10 жыл арлығында -10, 11-15 жыл аралығында -8, 16- 20 жыл аралығында -1, 20 жылдан жоғары- 12 мұғалім. Жалпы өтілі- 649 жыл, яғни 6 ғасырлық педагогикалық өтілі бар ұжым екендігін көрсеткім келді.

Ескерту: Ағымдағы оқу жылында мұғалімдердің   зейнетке шығуына және бала   күтіміне  кетуіне байланысты, ұжым педагог  мамандармен қажеттілікке байланысты толықты. Осы екі кестеге   байланысты  жалпы  ұжымдағы   ұстаздардың  тұрақтылығын көрсеткім келді.

Кәсіби даму

    Мұғалімдердің кәсіби дамуы мектепте оқыту мен оқуды дамытудың басты  жолдарының бірі  болып  табылады. Деңгейлік бағдарламаны меңгерген  мұғалімдер ең алдымен сыныптағы оқытуға және оны қалай жақсартуға болатынына басты  назар   аудару  керек. (Курсалды  тапсырма 7-бет.)

 Деңгейлік бағдарламаны меңгерген  мұғалімдер ең алдымен сыныптағы оқытуға және оны қалай жақсартуға болатынына басты назар аудару керек. 

Осы орайда, ұжымда Халықаралық деңгейдегі (Ұлыбритания) тағлымдамадан және   озық деңгейден өткен- 1 мұғалім (мектеп   директоры),  І деңгейлік курстан өткен-1 мұғалім;  ІІ деңгейлік  курстан   өткен- 2 мұғалім;  ІІІ деңгейлік  курсан   өткен- 6 мұғалім, яғни  мектептегі   мұғалімдердің 

оқыту мен оқу тәжірибесіне өзгеріс енгізіп, ауқымды мағынада мұғалімдерді дамытуға көмектесуде, коучинг және тәлімгерлік жұмыста, қоғамдастық жұмысын жандандыру мен аясын кеңейту мақсатында  атқарылатын жұмыстарда деңгейлік курстан өткен мұғалімдердің ықпалдастығы зор екендігін және ұжымның кәсіби деңгейін мектепте көтеруге толық мүмкіндік  бар екендігін   атап өткім келді.

TALIS сауалнамасының «Соңғы 18 айдың ішінде төменде көрсетілген кәсіби даму түрлерінің қайсысына қатыстыңыз, және де алған біліміңіздің мұғалімдік тәжірибеге әсері  болды  ма?» 11 сұрағына өңдеу  барысында төмендегі  кестені   ұсынғым келді.

                                                                                                                                                                      Кесте №7


(А) Қатысу

(Ә) Әсері

иә

жоқ

Әсері жоқ

Әсері аз

Әсері орташа

Әсері жоғары

а

Курстар / семинарлар (мысалы, пән бойынша, оқыту әдістері бойынша, оқуға қатысты басқа тақырыпта                               

35

17


2

3

30

ә

Білім беру саласындағы конференциялар/ семинарлар (онда мұғалімдер және / немесе ғалымдар өз зерттеулерінің  нәтижелерімен таныстырады, білім беру проблемаларын талқылайды.)    

39

13

2


17

46

б

Біліктілік бағдарламасы (м, дәреже алуға бағытталған бағдарлама)

14





14

в

Танысу мақсатындағы басқа мектептерге сапарлар

32

20


5

7

20

г

Мұғалімдердің біліктілігін арттыру үшін арнайы құрылған мұғалімдердің кәсіби қоғамдастығына қатысу

52




9

43

ғ

Сізді қызықтыратын тақырыптар бойынша жеке немесе бірлескен зерттеулер

21




21


д

Мектеп іс-шараларының ресми бөлігі ретінде жүретін тәлімгерлік және/немесе әріптесі қадағалау және коучинг

42




12

30

№7 кестеден сауалнамаға қатысқан 52 мұғалімнің кәсіби деңгейін көтеру курстарына, семинарлар  мен конференцияларға қатысу деңгейі орташа,  ал  мектептегі   қоғамдастық арқылы   біліктілікті  көтеру деңгейі жоғары  екендігі айқындалды. Ал жалпы  қатысқан мұғалімдердің  басымдылығы   өз  тәжірибесіне  қолданудағы   әсерінің «жоғары» екендігін   көрсеткен.

Осы сұрақ аясында  аудиттен  шыққан проблема: «Сізді қызықтыратын тақырыптар бойынша жеке немесе бірлескен зерттеулер», «Біліктілік бағдарламасы (м, дәреже алуға бағытталған бағдарлама)» осы екі  респондент  бойынша   мұғалімдердің зерттеу  жұмыстары мен дәреже  алуға бағытталға,н  бағдарламадан   өткізу  туралы басымдық айқындалды.

Ал  12 сұрақ   бойынша, 2018-2019  оқу  жылында   мектепке  келген жас  мамандардың және  біліктілік   деңгейінен  өтпеген  мұғалімдерді   кәсіби  даму курсынан  өткізуді жоспарға  енгізу керектігі анықталды.

    «Соңғы 18 айдың ішінде төменде көрсетілген қосымша шараларға қатыстыңыз ба және ол сіздің мұғалімдік тәжірибеңізге қалай әсер етті?» деген  сұраққа   жауап  ретінде №8 кестені  ұсындым.                                                   

Кесте №8


(А) Қатысу

(Ә) Әсері

иә

жоқ

Әсері жоқ

Әсері аз

Әсері орташа

Әсері жоқ

а

Арнайы әдебиет оқу (м, журналдар, ғылыми құжаттар, диплом жұмыстары)        

28




28


ә

Әріптестермен оқыту әдістерін жетілдіру туралы әңгімелесу

52




52


       Яғни,   мұғалімдердің екінші   респондент  бойынша  толық   жауап  беруін мектептегі  өткізілетін   коучингтер  мен  әдістемелік   кеңес, әдістемелік  оқу жетілдіру  отырыстарында оқыту  әдістерін жетілдіру туралы мектепті дамыту жоспарында мұғалімдергі әдістемелік көмек көрсету  мақсатындағы   жұмыстың  қажеттілікке байланысты  жоспарланғанын, даму  жоспардағы сәтті тұсы  деп   білідім.

«Кәсіби даму саласындағы өз қажеттіліктеріңізді ескере отырып, төменде көрсетілген салалардың қайсысында даму қажет деп санайсыз?» деген саулнама бойынша №9 кестені  ұсындым.                                

Кесте №9



Қажет емес

Қажеттілігі шамалы

Қажеттігі орташа

Өте қажет

а

Сабақ беретін негізгі пән(дер)іңіздің мазмұны мен табыс критерийлері         


4

9

41

ә

Оқушыларды бағалау  әдістемесі


2

7

43

б

Сыныпты басқару

31

12

9


в

Сабақ беретін негізгі пән(дер)іңіз бойынша білім және түсінік        

40

1

11


г

Сабақ беретін негізгі пән(дер)іңізді оқыту тәжірибесі туралы білім және түсінік

34

6

12


ғ

Оқытудағы АКТ дағдылары

13

17

20

2

д

Білім беруде ерекше қажеттіліктері бар оқушыларды оқыту


3

7

42

е

Оқушылардың тәртібі және мінез-құлық проблемалары

20

12

17

3

ж

Мектептегі басқару және әкімдеу               

32

9

11


з

Көп ұлтты ортада оқыту

28

15

9


и

Оқушылардан кеңес алу

4

8

8

32

 Кестені   ұсыну  себебім, сұрақ  қорытындысын   өңдеу  барысында мектеп  ұжымына негізгі пәндер  бойынша табыс   критерийлерінің,  бағалау  әдістемесінің, дарынды  оқушыларды   оқыту, оқушылардан кеңес  алу, бағалау респонденттері бойынша  ұжымға кәсіби  даму  әлі  де қажет екендігін  түсіндім.

Ал (б,е) респонденті бойынша мұғалімдердің  сыныпты  басқаруы мен оқушылардың  тәртібі   туралы  проблеманың жоқ екендігін, яғни  мұғалімдер  өз   сабақтарының иесі екендігін   түсінсем, «ғ» респонденті  бойынша ұжымның компьютерлік сауаттылығының  басымдығын  байқадым.

Кәсіби  даму   курстарынан  өту  бойынша курстан  өтуге кедергінің  жоқтығын, яғни  мектеп   әкімшілігі  тарапынан  қолдау   көрсетілетіндігін  ұжым  толықтай көрсеткен.

Мұғалімдерді  бағалау  және кері   байланыс

«Төмендегі адамдардан осы мектептегі мұғалім ретіндегі жұмысыңыз үшін баға мен кері байланысты қаншалықты жиі аласыз?» деген  сұраққа №10 кестені ұсындым.

Кесте №10



Ешқашан

Екі жылда 1 реттен кем

Екі жылда 1 рет

Бір жылда 1 рет

Бір жылда

2 рет

Бір жылда 3 рет не одан көп

Ай

сайын

Айына 1 реттен

көп

а

Директор

-

-

-

41

3

28

12

9

ә

Басқа мұғалім немесе мектеп әкімшілігінің өкілі



2


5

12

23

10

б

Сыртқы ұйым немесе жеке тұлға (м, сыртқы сарапшы)            

10

12

21

9





21 сұрақ бойынша директордан бір жылда 1 рет баға немесе кері  байланыс   аламын деп 41 мұғалімнің   көрсетілуі, оқу  жылының соңында  мұғалімдердің  жылдық жұмысын  мониторингілеп, баллдық жүйеде кері байланыс жасалатындығын, яғни ұжымдағы барлық мұғалім дерлік  қамтылатындығын, ал қалған 11 мұғалімнің жаңадан келуіне байланысты  бұл респондетке қатысы  жоқ екендігін  ескерткім келді.

«Сізге баға және/немесе кері байланыс берілгенде, төмендегі аспектілерді ескеру қаншалықты маңызды деп санайсыз?» деген сұрақты өңдеу барысындағы мәліметті №11 кестеде  көрсеттім.                                                         Кесте №11



Білмеймін

Ескермеуге

болады

Онша

маңызды

емес

Ескеруге

болады

Міндетті түрде ескерілуі керек

а

Оқушының бағалары



4

17

31

ә

Екінші жылға қалып қойған және үлгерімі жақсы оқушылар саны 




30

22

б

Оқушылардың басқада нәтижелері

5


2

20

25

в

Оқушылардың менің оқыту тәсілім туралы пікірлері

9

4

9

12

18

г

Ата-аналардың пікірлері               

10


11

13

18

ғ

Директор және басқа әріптестеріммен қарым-қатынасым



2

21

29

д

Менің оқыту әдістемемнің бағасы




14

48

е

Инновациялық оқыту тәжірибесі



7

8

37

ж

Оқушылармен қарым-қатынасым

2


4

25

21

з

Мен өткен біліктілікті арттыру курстары

5



23

24

и

Сыныпты басқару

6

2

3

13

28

й

Сабақ беретін негізгі пән(дер)ім бойынша білімім мен түсінігім               




13

39

к

Сабақ беретін негізгі пән(дер)ді оқыту тәжірибесі бойынша білімім мен түсінігім




3

49

қ

Білім беруде ерекше қажеттіліктері бар оқушыларды оқыту

2


6

21

23

л

Оқушылардың тәртібі мен мінез-құлықтары           

5

4

11

12

20

м

Көпұлтты ортада оқыту

-

-

-

-

-

н

Оқушылармен жүргізілетін сыныптан тыс жұмыс (м, мектеп спектакльдері, баяндамалар, спорт жарыстары)

-

-

21

19

12

ң

Басқа жызып көрсетіңіз  

-

-

-

-

-

      Осы сұрақтың   жауабын  өңдеу  барысында мұғалімге  берілетін   баға немесе  кері  байланыста әлі  де   болса  ата-ананың және оқушының пікірінің  маңыздылығын түсне білмеген мұғалімдердің бар екендігін  байқадым.

«Осы мектепте алған бағаңыз және/немесе кері байланысыңыз төмендегі мәселелерді қаншалықты өзгертті?»  деген  сұрақты   өңдеу  барысында, «кәсіби даму   саласындағы  мүмкіндіктер»  респонденті   бойынша – 35 мұғалім аз   өзгергендігін, ал 17 мұғалім едәуір өзгергендігін көрсеткен. Ал «Директордың  немесе әріптестердің  қошеметтеуі» респонденті  бойынша – орташа өзгерген 16 мұғалім, қатты   өзгерген -28 мұғалім  бар  екендігін айқындап, яғни  мұғалімдерге өз  тарапымнан   және  мұғалімдер  тарапынан   қошеметтеудің маңыздылығының  бар екендігін түсіндім. 

«Осы мектепте алған бағаңыз және/немесе кері байланысыңыз төмендегі салаларды қаншалықты өзгертті немесе өзгерістің орын алуына ықпал етті?» деген  сұраққа жауап ретінде  төмендегі   кесте мен диаграмманы  ұсындым.                            

Кесте №12



Өзгеріс болған жоқ

Аз ғана өзгерді

Орташа өзгерді

Қатты өзгерді

а

Сыныпты басқару тәжірибесі      


12

28

12

ә

Сабақ беретін негізгі пән(дер)іңіз бойынша білім мен түсінік


5

29

18

б

Сабақ беретін негізгі пән(дер)іңізді оқыту тәжірибесі бойынша білім және түсінік

2

8

31

11

в

Оқыту тәжірибеңізді жақсартуға бағытталған кәсіби даму жоспары немесе оқу жоспары


15

28

9

г

Білім беруде ерекше қажеттіліктері бар оқушыларды оқыту тәжірибеңіз         


19

23

10

ғ

Оқушылардың тәртібі және мінез-құлық проблемаларын шешуде қолданатын әдіс-тәсілдеріңіз        

2

23

18

9

д

Көп ұлтты ортада оқыту тәжірибеңіз

-

-

-

-

е

Оқыту тәжірибеңізде оқушылардың оқу үлгерімін жақсартуға көңіл бөлуіңіз



29

23


 



Осы мектепте алған бағаңызды және/немесе кері байланысты қалай сипаттар едіңіз?               

                                                                                                              Кесте №13



Иә

Жоқ

а

баға және/немесе кері байланыста менің жұмысымның сапасы туралы айтылған

52


ә

Баға және/немесе кері байланыста менің жұмысымның кейбір аспектілерін жақсарту туралы ұсыныстар айтылды

49

3

Баға және/немесе кері байланысқа қатысты төменде айтылған тұжырымдармен қаншалықты келісетіңізді көрсетіңіз?                                                                              

Кесте №14



Мүлде келіспеймін

Келіспеймін

Келісемін

Толық

келісемін

а

Меніңше, маған берілген баға және/немесе кері байланыс менің осы мектептегі мұғалім ретіндегі жұмысымның әділ бағасы болып табылады.     



29

23

ә

меніңше, маған берілген баға және/немесее кері байланыс менің мұғалімдік қызметімді жақсартуда пайдалы болды.                 



27

25


Осы мектепте алған баға және/немесе кері байланыс жұмыстың төмендегі аспектілеріне қалай ықпал етті?                                  Кесте №15



Айтарлықтай

төмендеді

Аз ғанатөмендеді

Өзгерген

жоқ

Аз ғана

ұлғайды

Қатты ұлғайды

а

Өз жұмысыңызбен қанағаттанушылық деңгейіңіз



9

20

23

ә

Өз жұмысыңыздың қауіпсіздік деңгейі






 Біз жалпы алғанда осы мектептегі мұғалімдердің баға және/немесе кері байланысы туралы сұрамақпыз. Төмендегі тұжырымдармен келісесізбе?                                   



Мүлде

келіспеймін

Келіспеймін

Келісемін

Толық

келісемін

а

меніңше, осы мектепте директор нашар мұғалімдердің ақшалай сыйақысын өзгертіп отырады

31

21



ә

меніңше, осы мектепте мұғалім жұмысының нәтижесі төмен болса оған қалған персонал түсіністікпен қарайды



28

24

б

Осы мектепте жұмыс өнімділігі төмен болса, мұғалімдер жұмыстан шығарылуы мүмкін.

48

4



в

менің ойымша, осы мектепте директор мұғалімнің жақсы немесе жаман жұмыс істейтінін анықтау үшін тиімді тәсілдерді қолданады



29

23

г

меніңше, осы мектепте кәсіби даму жоспары немесе оқу жоспары мұғалім жұмысының сапасын арттыру үшін әзірленеді



27

25

ғ

Менің ойымша, осы мектепте аса тәжірибелі мұғалімдер жоғары материалдық және материалдық емес сыйақы алады 

52




д

егер мен осы мектепте оқыту әдістемемді жақсартатын болсам, мен жоғары материалдық және материалдық емес сыйақы аламын.               

13

39



е

егер мен осы мектепте оқытуда инновацияларды көп қолдансам, мен жоғары матриалдық емес сыйақы аламын                

52




ж

меніңше, осы мектепте әкімшілік талаптарды орындау үшін мұғалімдерді тексеру кеңінен жүргізіледі 

19

27

6


з

 меніңше, осы мектепте мұғалімдерді тексерудің мұғалімдердің оқыту әдістеріне ықпалы қатты емес

5

25

12

10

    Сондай-ақ   ұжымның осы  мектептен  алған кері   байланысы  мен  бағасы атқарылған  жұмысының сапасын және жұмысын жақсарту мақсатында берілетіндігін түсінетіндіктерін   сауалнаманың 23,24,25,26,27,28   сұрақтардың жауабынан анықталды.


Оқыту тәжірибесі, ұстанымдар мен көзқарастар

Біз оқыту мен оқу туралы сіздің жеке ұстанымыңызды сұрамақпыз. Төмендегі тұжырымдармен келісесіз бе?                                                                                 



Мүлде

келіспеймін

Келіспеймін

Келісемін

Толық

келісемін

а

табысты мұғалімдер проблеманы шешудің дұрыс тәсілдерін қолданады



33

19

ә

«Төмен нәтиже» дегеніміз оқушының осыған дейінгі деңгейінен төмен орындалған жұмыс деген сөз          


10

28

14

б

қандай әрекет жасалу керектігін оқушы емес, мұғалім шешкен дұрыс болады    

7

12

21

12

в

мұғалім ретіндегі менің міндетім – оқушыларға өз зерттеуін жүргізуге көмектесу         



41

11

г

мұғалімдер оқушылардан көп біледі; олар жауапты тікелей түсіндіре алатын болса, оқушыларға қате жауаптарын өрбітуге жол бермеуге тиіс             



27

25

ғ

оқушылар өз проблемаларының шешімін өз бетінше іздестіру арқылы жақсырақ оқу керек.                       


2

29

21

д

проблемаға қатысты нұсқаулық жасаған кезде оны оқушы түсіне алатындай етіп, нақты дұрыс жауаптармен және идеялармен ұсыну керек



37

15

е

оқушының мейлінше зейінмен оқуы олардың бастапқы білімдеріне байланысты


13

12

27

ж

мұғалім проблеманы қалай шешу керек екенін көрсетпей тұрып, оқушылар өз бетінше проблеманы шешу жолдарын ойластырулары керек



33

19

з

«Жоғары нәтиже» дегеніміз оқушының осыған дейінгі деңгейінен жоғары орындалған жұмыс еген сөз.



4

48

и

Сыныптың тыныш отыруы – табысты оқу кепілі



14

38

й

Ойлау және ой жүгірту – оқу жоспарының бір бөлігі ретінде маңызды болып табылады.



52


Төменде айтылғандардың қайсысын мектепте жиі орындайсыз?                                                                                                                        



Ешқашан

Бір жыл-да 1 реттен аз

Бір жылда 1 рет

Бір жылда 3-4 рет   

Ай сайын                

Апта сайын                

а

мектептің мақсаттары мен міндеттерін талқылау үшін қызметкерлер жиналысына қатысу




15

31

6

ә

мектептің оқу жоспарын немесе оның бір бөлігін әзірлеу



8

38

6


б

оқу құралдарын талқылау және оларды таңдау туралы шешім қабылдау (м, оқулықтар, дәптерлер)

13

28

5

6



в

Әріптестермен оқу материалдарымен бөлісу




15

37


г

Өзім сабақ беретін жастағы балалармен жұмыс істейтін мұғалімдермен бірлескен топтық жиналыстарға қатысу




8

35

22

ғ

оқушының прогресін бағалауға арналған жалпы стандарттарды ұстану





4

48

д

жекелеген оқушылардың оқудағы жетістіктерін талқылауға қатысу




12

17

23

е

Ұқсас сыныптармен команда ретінде бірлесіп оқыту    




37

15


ж

Кәсіби шараларға қатысу

5

13

22

12



з

басқа мұғалімдердің сабағын қадағалау және кері байланыс ұсыну




8

21

23

и

Әртүрлі сыныптар мен әртүрлі жастағы балаларға арналған бірлескен шараларға қатысу (м, жобала                





34

18

й

пән бойынша үй жұмысын талқылау және тексеру





4

48

31. Төмендегі тұжырымдармен келісесіз бе?                                                     


Осы мектептің мұғалімі ретінде өзіңіз туралы:

Мүлде келіспеймін

Келіс пеймін

Келісемін

Толық келісемін

а

жалпы алғанда, өз жұмысыма қанағаттанамын



37

15

ә

Өз оқушыларымның өміріне азық боларлықтай білім берудемін деп санаймын




52

б

Егер бар күшімді салатын болсам, тіпті ең нашар деген оқушының өзінен нәтиже шығара аламын


7

33

12

в

Сыныбымдағы оқушыларға көңілім толады




52

г

Әдетте оқушыларымның жүрегіне қалай жол табу керектігін білемін



27

25

ғ

жергілікті тұрғындар арасында мұғалімдер беделді



38

14


Мектептеболыпжатқаністертуралы:

Мүлде

келіспеймін

Келіс-пеймін

Келісемін                

Толық

келісемін

д

осы мектепте мұғалімдер мен оқушылар бір-бірімен тату



32

20

е

Көптеген мұғалімдер оқушылардың әл-ауқатының жақсы болуы маңызды екеніне сенеді  

20

24

8


ж

көптеген мұғалімдер оқушылардың пікірін тыңдап, қызығушылық танытады               



19

33

з

егер оқушыға мектептің көмегі қажет болса, мектеп оған көмектеседі         




52


32. Төменде сіздің мектептегі басқару жүйесі туралы тұжырымдар келтірілген. Осы шаралардың ағымдағы оқу жылында сіздің мектебіңізде жүргізілу жиілігі туралы пікіріңізді білдіріңіз.

                                                                                                                              



Ешқашан

Сирек

Жиі       

Өте жиі                

а

Жиналыстарда директор білім беру мақсаттарын мұғалімдермен талқылайды       



40

12

ә

Директор мұғалімдердің мектептің білім беру мақсаттарына сәйкес жұмыс істейтініне кепілдік береді               


3

25

24

б

директор немесе әкімшіліктің басқа да өкілдері сыныпта оқыту жағдайын қадағалап отырады



19

33

в

Директор мұғалімдерге өздерінің оқыту әдістемелерін қалай жетілдіруге болатыны туралы кеңес береді            



35

17

г

бір мұғалімнің сыныбында проблема туындағанда, директор бұл мәселені талқылауға бастама жасайды



48

4

ғ

директор мұғалімдердің өз дағдыларын жетілдіру мүмкіндіктері туралы хабардар екендігіне кепілдік береді           



37

15

д

директор мұғалімдерді жаңа табыстары мен жетістіктері үшін мақтап отырады               



32

20

е

осы мектепте директор мен мұғалімдер мектептің даму жоспарын бірге іске асырады


6

34

12

ж

осы мектептің қызметкерлері қол жеткізетін мақсаттарды директор белгілейді            



28

24

з

директор осы мектепте тапсырмаға бағдарланған ахуал қалыптасуын бақылайды




52

и

осы мектепте директор мен мұғалімдер білім беру сапасы ұжымдық жауапкершілікте болуын қадағалайды




52

«33-сұрақтағы пәндердің қайсысынан «нысаналы сыныптың» үлгерімі нашар?» деген  сұраққа   педагогикалық  ұжымда 22 мұғалім «оқылым, жазылым және әдебиет»  таңдаса,  19 мұғалім «математиканы» таңдаған, ал 11 мұғалім «заманауи шет  тілін»  таңдаған. Яғни  бұл   таңдаудан, нысанаға  алынатын  сыныптардағы зерттеу  сабақтарының   қай  пәндерден  жүргізілуіне   бағыт-бағдар  алдым.

Орташа есеппен алғанда, бір жылда «нысаналы сыныпта» неше оқушы оқыды?          

Оқушылар санын көрсетіңіз -  68 оқушы  (өткен  оқу  жылында), бүгінгі  таңда 5а,5ә сыныптарында 42 оқушы.         

 «Нысаналы сыныптағы» оқушылардың қабілеттерін қалай сипаттар едіңіз?                                                                               



Орташадан

Өте төмен

Орташадан аз ғана төмен

Орташа

қабілетті

Орташадан

жоғары

Орташадан

ана ғұрлым жоғары

а

Осы мектептегі осы жастағы/ осындай сыныптағы басқа оқушылармен салыстырғанда     



27

18

7

ә

жалпы алғанда осы жастағы

/осындай сыныптағы басқа оқушылармен салыстырғанда



24

23

5

41. «Нысаналы сыныпта» «сынып» уақытының қандай пайызы әдетте төмендегі шаралардың әрқайсысын орындауға жұмсалады?                                                                     

А) %әкімшіліктің тапсымалары (м, сабақа қатысуының жазбалары, мектеп ақпараты, құжаттарын ұсыну) - 20%

Ә) %сыныпта тәртіпті сақтау (тәртіпті болу) - 15%                                                                                            

Б) % оқыту мен оқудың өзі - 65%                                                                                                              

                Осы сұрақтың   жауабынан  жалпы  мұғалімдердің   65 пайызы оқыту  мен оқудың өзімен айналысатындығын, ал 20 пайыз   мұғалім  әкімшілікпен  бірлесіп   жұмыс  атқаратындығын, ал 15 пайыз  мұғалім  сыныптың   тәртібін  сақатаумен қосымша жуақыт  бөлетіндігін  аңғардым.                                                                                                                                


42. Оқу жылының ішінде «нысаналы сыныпта» төмендегі жаттығулар қаншалықты жиі жүргізіледі?                               



Ешқашан немесе сирек

«сабақтардың» шамамен төрттен бір бөлігінде

Сабақтардың

шамамен 

жартысында

«сабақтардың» шамамен

төрттен

үш бөлігінде

Әрбір «сабақта» дерлік

а

сыныпта жаңа тақырып ұсынамын (лекция түріндегі таныстырылым)


2


6

44

ә

Оқу мақсаттарын нақты белгілеймін





52

б

Оқушылар дайындығын үй жұмыстарын олармен бірге тексеремін




11

41

в

Проблеманы немесе тапсырманы бірлесіп шешу үшін оқушылар шағын топтарда жұмыс істейді



25


27

г

материалды игеруде қиындық көретін және/немесе жылдамырақ ілгерілей алатын оқушыларға жеке тапсырма беремін



7

12

30

ғ

мен оқушылардан сыныпта өткізілетін жаттығулар мен тақырыптарды ұсынуды және оларды жоспарлауға көмектесуді сұраймын



23

17

12

д

мен оқушылардан рәсімдердегі әрбір қадамды есте сақтауды сұраймы                




27

25

е

сабақтың басында мен өткен сабаққа қысқаша тоқталып кетемін           



15

6

31

ж

өз оқушыларымның жұмыс дәптерлерін тексеремін




15

31

з

оқушылар аяқтау үшін кем дегенде бір аптаны талап ететін жобаларды орындайды         



25

21


и

Жеке оқушылармен жұмыс істеймін




23

29

й

оқушылар өз жұмыстарын бағалайды және олар туралы рефлексия жасайды





52

к

сұрақ қою арқылы оқушыларды материалды қалай игергенін тексеремін                





52

қ

оқушыларды топқа бөлгенде олардың қабілеттері ескеріледі





52

л

оқушылар кейіннен басқалар пайдаланытын қосымша материалдарды дайындайды



12

25

15

м

Оқушылардың оқуын бағалау үшін тест немесе жауап алу өткіземін          



25


27

н

оқушылардан бір нәрсеге қатысты ойлары мен түйгендерін жан-жақты баяндап эссе жазуды сұраймын


12

23

11

6

ң

оқушылар жуырда өткен тақырыптарды пысықтау үшін оқулығымен немесе жұмыс парақтарымен жеке жұмыс істейді





45

о

оқушылар дебат өткізіп, белгілі бір көзқарасты жақтайды, бұл көзқарас онікі болмауыда мүмкін

2

11

9



43.  «Нысаналы сынып» туралы төмендегі тұжырымдармен қаншалықты келісесіз?                                                                                  



Мүлде

келіспеймін

Келіспеймін

Келісемін

Толық

келісемін

а

сабақ басталғанда оқушылар «тыныштанғанша» дейін ұзақ күтуге тура келеді

25

24

3


ә

осы сыныптағы оқушылар жайлы оқу ортасының қалыптасуына атсалысады



29

23

б

оқушылар сабақты үзе беретіндіктен, көп уақытымды жоғалтамын

23

27

2


в

Бұл сынып өте шулы

19

33



Аудиттен  шыққан сәтсіз жауаптарды  басшылыққа ала  отырып, мектепке  жаңашылдық   енгізу  мен білім сапасын көтеру және  педагог мамандардың кәсіби деңгейін көтеру мақсатында «Зият» қоғамдастығы мен   мектептің  даму  жоспарына   өзгерістер  енгізу  жоспарланды.  



 Сондай-ақ,  сауалнаманы   өңдеуден кейін  табысқа жетуде  мектептің   басқару жүйесін дұрыс құру, даму бағдарламасын ұтымды құру, білім беру технологияларын тиімді пайдалану, білімді мониторингілеу, оқыту үрдісіне жаңашылдық енгізу, мектепке өзгеріс енгізу, басқарудың жаңашылдық принціпін ұстану сияқты басты қадамдарын басшылыққа алдым. 

Мектептің даму жоспарында Талис сауалнамасынан шыққан аудиттерді басшылыққа ала  отырып, «Табысты мектепке жету  баспалдағын» құрдым. Табысқа жету баспалдағымды ІІІ кезеңге бөліп, Блум таксономиясын қолдана отырып, «Білу-Түсіну», «Талдау-Қолдану», «Жинақтау-Бағалау» мақсатында жұмыс істеуді өзімнің дамуымының және   басқаларды дамытуымның, сол арқылы табысқа жетудің  құндылығы   деп түсіндім.